از خودم

این بار می خوام یه متلب بازبون خودم بنویسم
پس کی ما میتونیم از یه اینترنت که تو خونه خودمونه و اگر اونو تا نصفه های شب هم  کانکت بزاریم پول تلفون نیاد یا بدون دلهره ی این که به سایتی که دوست داریم بریم ولی با جمله ی خشک و بی روح  مشترک گرامی دسترسی به این سایت ....... مواجه نشیم کی تموم می شه کی ... کی ..... کی .........
تا کی دروغ تا کی حقه بازی من که دیکه به دهنم رسیده شما رو نمی دونم

لینوکس

لینوکس ویندوز 2000 سرور

    در زمینه میزبانی وب همواره 2 سیستم عامل مهم وجود داشته است: ویندوز و یونیکس (لینوکس). مهمترین سوالی که همواره در این زمینه از ما میشود آن است که کدام سیستم برای سایت ما مناسب است؟ ویندوز یا لینوکس؟ پاسخ ما با توجه به هدف شما از داشتن وب سایت و برنامه ای که برای آن سایت در نظر دارید متفاوت است. ما اکثرا به مشتریان خود توصیه میکنیم که برای شروع با لینوکس شروع کنند و اگر در آینده نیاز به گسترش کار و استفاده از قابلیتهای ویندوز بود، سایت خود را به ویندوز منتقل نمایند.

     معمولا سرورهای ویندوز قابلیتهای بیشتری دارند و البته از نظر هزینه گرانتر از لینوکس میباشند. اما سرورهای لینوکس معمولا با ثبات تر (
Stable) هستند و از نظر سرعت نیز بین دو سیستم تفاوت چندانی وجود ندارد.

     از نظر امنیت اکثرا میگویند سرورهای لینوکس امن تر از ویندوز هستند. اما ما در شرکت پشتیبانان شبکه با در نظر گرفتن تمامی مسائل امنیتی بر روی هر دو سیستم امنیت هر دو پلاتفرم را تضمین مینماییم و به شما پیشنهاد میکنیم در هنگام انتخاب سرور بیشتر به امکاناتی که به شما ارائه میشوند توجه کنید تا مسائل امنیتی.

لینوکس قدم به محدوده مایکروسافت گذاشت

طی چند سال اخیر، لینوکس علیرغم تسلط مایکروسافت بر بازار سیستم عامل، خود را بالا کشیده است. امروزه لینوکس در محیط‌های تجاری، سرورهای وب، سیستم‌های DNS، FTP، ایمیل، دیواره‌های آتش، میزبان‌های وب، نظارت بر شبکه و برنامه‌های دسکتاپ بطور گسترده‌ای استفاده می‌شود.
برخی از قالب‌های لینوکس در 80درصد شرکت‌ها استفاده می‌شود که اکثرا آنها را به عنوان سرور بکار می‌گیرند، اما استفاده از آنها به عنوان دسکتاپ هم رو به افزایش است.

روی آوردن مراکز تجاری و دولتی به سمت لینوکس به دلیل افزایش کیفیت، امنیت و قیمت بهینه آن می‌باشد. زمانی که شما به مقایسه برنامه‌های لینوکس با برنامه‌های ویندوز می‌پردازید درمی‌یابید که اگر موردی در ویندوز وجود داشته باشد که لینوکس آن را در سطح عالی ندارد، آن بسیار ناچیز خواهد بود.
امنیت و اطمینان هم موضوع دیگری است. چگونه افراد از امنیت و اطمینان شبکه‌هایشان خاطری آسوده داشته باشند؟ نگاهی به آمار و ارقام در پاسخ به این سوال کمک خواهد کرد.

طی چند سال گذشته، مایکروسافت تجربه چندین آسیب‌پذیری مصیبت‌بار را داشته است مثل کرم MyDoom، نیمدا و بلاستر. این فجایع منجر به کاهش تعداد کاربران و هزینه میلیون دلاری برای افراد، شرکت‌ها و دولت هنگام خرابی و از کار افتادن سیستم شده است.
مایکروسافت مسئول ارائة سهوی بخشی از کد اصلی خود است همانطور که آسیب‌پذیری‌های موجود در IE، افراد بسیاری را مجبور به تعویض مرورگر وب خود نمود. در عوض مایکروسافت تلاش به افزایش امنیت تمامی برنامه‌های خود نمود تا از فجایع بعدی جلوگیری کند.

البته این بدین معنا نیست که لینوکس، آسیب‌پذیر نبوده است. تفاوت اصلی در کشف اولیه آن و رفع عیوب موجود است. وجود عیوب در کدنویسی انکارناپذیر است اما کاربران دریافته‌اند که عیوب موجود در لینوکس پس از شناسایی، رفع و ارائه می‌شود حتی پیش از آنکه کاربر از وجود آن مطلع گردد.
با این وجود نباید تصور کرد که سیستم‌های مایکروسافت ناامن هستند. اگر سیستمی در مقابل کرم یا ویروس قابل نفوذ باشد پس، از کار افتادن آن هم قابل پیشگیری نیست.

با وجود دسترسی محدود به کد اصلی، رخنه‌ها و عیوب موجود در آن به سرعت قابل تشخیص نیست. متناوبا لینوکس از منابع محیطی توسعه یافته استفاده می‌کند و به فروشندگان کد تست شده منظمی را ارائه می‌دهد و در نتیجه وقوع رخنه و عیوب را به حداقل می‌رساند.
در ضمن این روش امکان تحول سریع برنامه‌ها و فناوری‌های پیشرفته را برای تغییرات مورد نیاز کسب و کار فراهم می‌سازد. با بروز رسانی‌های مکرر برنامه‌ها، سیستم‌های لینوکس پیوسته بصورت کارا و موثر کار می کنند.

برنامه‌نویسی بنام انجل گومز می‌گوید: لینوکس تقریبا از یونیکس مشتق شده است و یونیکس هم بهترین سیستم عامل برای تجارت است. چه سیستم عامل sun و چه OpenBSD، همه آنها یک وجه مشترک دارند: آنها دارای برنامه کاربردی Posix هستند یعنی اینکه برنامه‌های تجاری را می‌توان از یک محیط به محیطی دیگر بدون هیچ تغییری منتقل کرد.
یونیکس جزء سیستم عامل‌های نخستین شبکه بوده و رخنه‌های کمی داشته است. محققین Bell Labs آن را زمانی ایجاد کردند که هدف ایجاد نرم‌افزاری بدون عیب بوده است. چون لینوکس هم اساسا همان یونیکس است پس همان الگو را داراست.

ایجاد اطمینان در سیستم عامل منبع باز دشوار است و یکی از نقاط ضعف مهم لینوکس فقدان پشتیبانی از سوی کاربران است. هرچند طی چندین سال گذشته این مساله صحت داشته است اما پذیرش سریع لینوکس به خاطر کیفیت عالی و هزینة مناسبش فروشندگان لینوکس را بر آن داشته تا به پشتیبانی جامع فنی و مصرفی آن بپردازند.
یعنی اینکه سخت‌افزار جدید دال بر نرم‌افزار جدید نیست. زمانی که باید سرمایه‌گذاری بر نرم‌افزار مصرفی صورت گیرد نباید آن را بر مبنای یک سیستم عامل پایه گذاری نمود.

با لینوکس سرعت بالا، قیمت کم و انعطاف پذیری جالب است.

نسخه جدید لیندوز براى کاربران مبتدى

4 مرداد 1382 - جام جم آنلاین - شرکت لیندوز جدیدترین نسخه سیستم عامل خود را به بازار عرضه کرد.
لیندوز نسخه 4مى تواند مستقیما از روى سى دى اجرا شده بدون این که نیاز به نصب سیار سخت افزارها روى هارد درایو داشته باشد.
در برنامه جدید ویژگى هایى مانند حمایت از سخت افزار سیستم ، توسعه مولتى مدیا و انواع فرمتهاى صوتى نظیر Real ، MP3 و مایکرو مدیا در آن تعریف شده که در مجموع به قیمت 29دلار فروخته مى شود.
وقتى کاربر، سى دى را داخل سى دى رام مى گذارد و سیستم را restart مى کند، هیچ تغییرى روى سخت افزار سیستم رخ نمى دهد و دیتا از روى سى دى خوانده شده و سیستم عامل به طور خودکار خود را روى هارد نصب مى کند. اگر کاربر پس از نصب دچار مشکل شده و بخواهد به سیستم عامل قبلى باز گردد براحتى با Remove کردن لیندوز با قرار دادن مجدد CD مى تواند سیستم قبلى خود را داشته باشد. کاربران جدیدى که با لینوکس یا لیندوز نسخه هاى قبل کار نکرده باشند بسرعت با این نسخه کنار مى آیند و مشکل فنى از نظر نصب سیستم عامل آنها را مشغول به خود مى کند. مجموعه راهنمایى هایى که در فرمت فلش روى دسکتاپ تعبیه شده از این نظر راهگشاست.
2برنامه Spamsafe و Adsafe در آن تعریف شده که چند اسم و تبلیغات پاپ آپ است.
این کار بوسیله به روز کردن فیلتر ضد اسپم روى موزیلا صورت پذیرفته است.
کاربر فقط با یک کلیک ساده سیستم عامل یا برنامه هاى آن را به روز مى کند. کارت ویدئویى ، کارت شبکه ، کارت صدا و... نیاز به نصب نداشته و خودشان خودکار نصب مى شوند. دسکتاپ آن نیز با رزولوشن 768*1024 بهتر جواب مى دهد. محیط گرافیکى لیندوز جدید براساس KDE نسخه 3.01 بنا شده و دسترسى به آیکون هایش برعکس لینوکس آسانتر است و برعکس ایکس پى آیکونهاى مهمى روى دسکتاپ مانند ایمیل ، شبکه ، پرینتر، Click NRUNC تعریف شده است.
پیام ارسال IM نیز در آن وجود دارد که در کنار GAIM مى توان با کاربران MSN و یاهو و AOL و Icq به طور همزمان چت کرد. آیکون Lدر سمت چپ و دسکتاپ مانند استارت روى ویندوز است.
آنچه تحت عنوان click-N-Run معروف شده همان اپلیکیشن نصب و نگهدارى آسان از برنامه ها در لینوکس است که عینا روى لیندوز هم آمده است.
از آنجایى که لیندوز بنایش روى Debian است ، لذا بسیارى از نرم افزارهاى آن نیز مانند Openoffice به راحتى روى آن نصب مى شود. WWW.debian.org از طرف دیگر لیندوز یک محصول کاملا پرفکت نیست و فاقد یک ویزارد در شبکه مجازى خصوصى (VPN) است.
بعد از 2سال لیندوز مایکل رابرتسون اینک سر حال تر شده و جذابیت بیشترى براى کاربران ایجاد کرده است.
این سیستم عامل براى علاقه مندان به لینوکس و ویندوز توصیه مى شود ، اما در حد یک کار کاملا ساده ، چرا که براى پخته شدن به عنوان یک سیستم عامل جامع وقت زیادى دارد.

فیلم

برای دیدن فیلم های سینمایی دیگر نیازی به اجاره فیلم و یا رفتن به سینما نیست. به نمایش درآوردن آخرین فیلم های سینمایی در کامپیوترهای شخصی با پرداخت مبلغی به عنوان حق عضویت کاملا قانونی است. حق عضویت به دو صورت ماهیانه با دسترسی نامحدود به تمام آرشیو موجود و یا پرداخت در ازای تماشای یک فیلم دریافت می شود. دیدن فیلم های سینمایی به علت حجم زیاد (500 تا 800 مگابایت) به کسانی که با استفاده از خطوط تلفن به اینترنت متصل هستند توصیه نشده است. فیلم های دانلود شده اگر چه برای دانلود احتیاج به زمان بیشتری دارند ولی در نحوه نمایش و کیفیت با تلویزیون تفاوت چندانی وجود ندارد. در حال حاضر چندین شرکت بزرگ در اجاره و پخش فیلم با هم به رقابت مشغول هستند. فیلم های سینمایی معمولا در یکی از فرمت ها و یا قالب های زیر بایگانی می شوند. اعتبار سایت های زیر بیش از دیگران است.
www.cinemanow.com

CinemaNow - در حال حاضر عضویت در این سایت به مدت 7 روز رایگان است ولی به طور معمول سایت دو نوع عضو می پذیرد. با پرداخت ماهیانه 10 دلار می توان به بیش از هزار عنوان سینمایی دست یافت. نوع دیگر عضویت آن 30 دلار در ماه است و در آن بیش از 5000 فیلم وجود دارد. دانلود از این سایت در تمام مدت شبانه روز امکان دارد و کیفیت فیلم های آن بهتر از فیلم های ضبط شده در نوارهای ویدیویی است. سرعت دانلود خوب است و تقریبا پس از 30 ثانیه فیلم آماده دیدن می شود. دانلود کامل یک فیلم 90 دقیقه ای کمتر از نیم ساعت طول می کشد.

MovieFlix - در سایت www.movieflix.com قرار دارد و تنها سایتی است که فیلم های آن را کامپیوترهای آی بی ام و مکینتاش می توانند مورد استفاده قرار دهند. تعدادی از فیلم های قدیمی مانند دیک تریسی در این سایت رایگان هستند و بدون پرداخت حق عضویت دانلود می شوند. آرشیو این سایت شامل بیش از 3000 فیلم کلاسیک و قدیمی می شود. کیفیت فیلم های قدیمی در حد متوسط ارزیابی شده و به همین دلیل حق عضویت آن 7 دلار در ماه است.

www.movielink.com - MovieLink این سایت عضو نمی پذیرد و دیدن هر فیلم به صورت اجاره از 99 سنت تا 5 دلار برای هر فیلم است به طور مثال فیلم «کشتن مرغ مقلد» در این سایت برای مدت 24 ساعت به 2 دلار اجاره داده می شود. در کاتالوگ سایت بیش از 800 فیلم با ارزش ثبت شده است و دانشجویان با داشتن ایمیل از طرف دانشگاه از 25% تخفیف سود خواهند برد. سرعت دانلود کمتر از سایت های مشابه است و یک فیلم 1 ساعته پس از حدود نیم ساعت آماده پخش می شود.

STARZ! - www.real.com در این سایت 150 فیلم جدید و قدیمی وجود دارد و حق عضویت دسترسی به تمام این فیلم ها 12 دلار در ماه است. زمان دانلود یک فیلم 2 ساعته کمتر از 20 دقیقه است.
فیلم های قابل پخش در اینترنت در یکی از فرمت های زیر به نمایش در می آیند. Quiktime , Mpeg, Flic movies, Rreal Video, Avi

هر یک از قالب های بالا نیازمند نرم افزار مخصوص به خود است تا بتواند فیلم را بخش کند. چنین نرم افزارهایی را Movie Player و یا Movie Viewer می گویند. فیلم های سینمایی با دنباله نام فایل قابل شناسایی هستند به طور مثال اگر فیلمی با نام summer.mpg بایگانی شده باشد فقط با mpeg player/viewer قابل دیدن است.

انواع فیلم های دیجیتال
Shockwave- فیلم هایی که با نرم افزار مکرومیدیا دایرکتور تهیه شده اند در این فرمت هستند و از طریق اینترنت به راحتی پخش میشوند.

Flash -تکنولوژی مکرومیدیا مخصوص متحرک کردن اشیا و تصاویر در صورتی که اندازه و زمان بخش فیلم کم و کوتاه باشد.

-Avi فرمت پخش ویدیوها و فیلم های دیجیتال با تکنولوژی مایکروسافت

Flic-این فرمت توسط شرکت اتودسک ارایه شده و جهت انیمیشن فیلم های غیر ویندوز هماهنگ است. MPEG

- محبوب ترین فرمت فیلم های سینمایی در اینترنت به دلیل کمپرس و فشرده شدن فایل زمان دانلود به حداقل می رسد.

-Quicktime فرمت مخصوص کامپیوترهای اپل مکینتاش

-Real Video/Audio تکنولوژی دیگری که با استفاده از نرم افزار آن می توان به پخش صدا و یا تصویر پرداخت.

شیوه تماشای فیلم از طریق اینترنت
در بیشتر کامپیوترهای جدید موجود در بازار علاوه بر سی دی رام دستگاه DVD Player هم نصب شده است. معمولا شرکت های سازنده نرم افزار پخش دیسک های دی وی دی را نیز از قبل در کامپیوترها نصب کرده اند. اما در بیشتر سایت های دیگر فیلم مستقیما از ایستگاه اینترنت به نمایش در می آید. بخش فیلم های سینمایی فارسی سایت یزد www.yzd.ir به طور مثال از دو سیستم میدیا پلیر و اولترا پلیر استفاده می کند. دانلود و نصب این نرم افزارها در کامپیوتر ضروری است.

طریقه نصب پلیر پس از دانلود
دانلود برای ویندوز اکس پی
http://download.microsoft.com/download

اولترا پلیر برای دیگر نسخه های ویندوز
http://www.ultraplayer.com/download/download.asp

پس از باز شدن پنجره دانلود ابتدا باید بخش Save AS را انتخاب و آن فایل را در یک فولدر بایگانی کرد. همزمان با اتمام دانلود نرم افزار آماده است تا در کامپیوتر نصب شود. پس از اتمام مرحله نصب هر گونه فیلم و یا تصاویر متحرک دیجیتال قابل تماشا خواهد بود.

دانلود فیلم
www.sofweb.vic.edu.au/internet/downld.htm
سرعت دانلود فیلم ارتباط مستقیم به نحوه عملیات سایت و تعداد کسانی که در یک زمان به دریافت فیلم مشغول هستند دارد. تماشای مستقیم (نمایش و دانلود همزمان فیلم) معمولا از سرعت زیادی برخوردار نیست و فیلم متوقف شده و تکه تکه دیده خواهد شد. جهت جلوگیری از قطع نمایش ابتدا روی فیلم مورد نظر از دکمه سمت راست ماوس استفاده کرده و از منوی آن Save Target As را انتخاب و آن را در یک فولدر بایگانی کنید با اتمام دانلود با کلیک بر دکمه Open فیلم بدون توقف به نمایش در خواهد آمد.

برخی از فیلم ها به صورت فشرده شده و با دنباله ZIP بایگانی شده اند که پس از دانلود باید آن را باز کرد. در سایت وین زیپ www.winzip.com/aboutzip.htm علاوه بر راهنمایی طرز استفاده و باز کردن فایل های فشرده نرم افزار زیپ را هم می توان دانلود کرد.

سایت فیلم های رایگان

فیلم های ویدیویی سونامی http://emol.org/movies/tsunami/movie.html

آرشیو فیلم www.archive.org

کلیپ های معروف کمیک «جیب جب» در مورد سیاستمداران آمریکا www.jibjab.com

کلیپ های رایگان ویدیو موزیک سایت اتم www.atomfilms.com

بانک اطلاعاتی فیلم های سینمایی جهان www.imdb.com

فیلم های بیشتر ورزشی، خنده دار، حیوانات، جالب و دیدنی، تبلیغات، فیلم های بلند و حتی مداحی. http://81.12.104.3/www.yzd.ir/film.htm

منبع: mojenews.ir