نسخه جدید لیندوز براى کاربران مبتدى

4 مرداد 1382 - جام جم آنلاین - شرکت لیندوز جدیدترین نسخه سیستم عامل خود را به بازار عرضه کرد.
لیندوز نسخه 4مى تواند مستقیما از روى سى دى اجرا شده بدون این که نیاز به نصب سیار سخت افزارها روى هارد درایو داشته باشد.
در برنامه جدید ویژگى هایى مانند حمایت از سخت افزار سیستم ، توسعه مولتى مدیا و انواع فرمتهاى صوتى نظیر Real ، MP3 و مایکرو مدیا در آن تعریف شده که در مجموع به قیمت 29دلار فروخته مى شود.
وقتى کاربر، سى دى را داخل سى دى رام مى گذارد و سیستم را restart مى کند، هیچ تغییرى روى سخت افزار سیستم رخ نمى دهد و دیتا از روى سى دى خوانده شده و سیستم عامل به طور خودکار خود را روى هارد نصب مى کند. اگر کاربر پس از نصب دچار مشکل شده و بخواهد به سیستم عامل قبلى باز گردد براحتى با Remove کردن لیندوز با قرار دادن مجدد CD مى تواند سیستم قبلى خود را داشته باشد. کاربران جدیدى که با لینوکس یا لیندوز نسخه هاى قبل کار نکرده باشند بسرعت با این نسخه کنار مى آیند و مشکل فنى از نظر نصب سیستم عامل آنها را مشغول به خود مى کند. مجموعه راهنمایى هایى که در فرمت فلش روى دسکتاپ تعبیه شده از این نظر راهگشاست.
2برنامه Spamsafe و Adsafe در آن تعریف شده که چند اسم و تبلیغات پاپ آپ است.
این کار بوسیله به روز کردن فیلتر ضد اسپم روى موزیلا صورت پذیرفته است.
کاربر فقط با یک کلیک ساده سیستم عامل یا برنامه هاى آن را به روز مى کند. کارت ویدئویى ، کارت شبکه ، کارت صدا و... نیاز به نصب نداشته و خودشان خودکار نصب مى شوند. دسکتاپ آن نیز با رزولوشن 768*1024 بهتر جواب مى دهد. محیط گرافیکى لیندوز جدید براساس KDE نسخه 3.01 بنا شده و دسترسى به آیکون هایش برعکس لینوکس آسانتر است و برعکس ایکس پى آیکونهاى مهمى روى دسکتاپ مانند ایمیل ، شبکه ، پرینتر، Click NRUNC تعریف شده است.
پیام ارسال IM نیز در آن وجود دارد که در کنار GAIM مى توان با کاربران MSN و یاهو و AOL و Icq به طور همزمان چت کرد. آیکون Lدر سمت چپ و دسکتاپ مانند استارت روى ویندوز است.
آنچه تحت عنوان click-N-Run معروف شده همان اپلیکیشن نصب و نگهدارى آسان از برنامه ها در لینوکس است که عینا روى لیندوز هم آمده است.
از آنجایى که لیندوز بنایش روى Debian است ، لذا بسیارى از نرم افزارهاى آن نیز مانند Openoffice به راحتى روى آن نصب مى شود. WWW.debian.org از طرف دیگر لیندوز یک محصول کاملا پرفکت نیست و فاقد یک ویزارد در شبکه مجازى خصوصى (VPN) است.
بعد از 2سال لیندوز مایکل رابرتسون اینک سر حال تر شده و جذابیت بیشترى براى کاربران ایجاد کرده است.
این سیستم عامل براى علاقه مندان به لینوکس و ویندوز توصیه مى شود ، اما در حد یک کار کاملا ساده ، چرا که براى پخته شدن به عنوان یک سیستم عامل جامع وقت زیادى دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هانی دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 11:19 ب.ظ http://hani.co.sr

mersi az inke be ma sar zadi, age khasti mitunim be ham link bedim, mowafagh bashi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد