عکس

chatrbaz.com-dance1 (28).JPG
56 views
chatrbaz.com-dance1 (29).jpg
104 views
chatrbaz.com-dance1 (3).jpg
79 views
chatrbaz.com-dance1 (30).JPG
67 views
chatrbaz.com-dance1 (31).jpg
97 views
chatrbaz.com-dance1 (32).JPG
49 views
chatrbaz.com-dance1 (33).jpg
94 views
chatrbaz.com-dance1 (34).jpg
78 views
chatrbaz.com-dance1 (35).JPG
70 views
chatrbaz.com-dance1 (36).jpg
118 views
chatrbaz.com-dance1 (37).JPG
189 views
chatrbaz.com-dance1 (38).jpg
82 views

چگونه Autorun بسازیم

ritn.com
برای راه اندازی خودکار یک فایل به صورت اتوران از روی سی دی یک فایل با نام Autorun.inf شاخه اصلی سی دی قرار داده می شود این فایل را به کمک یک برنامه ویرایشگر متن مانند notepad بسازید ساختار معمول این فایل به صورت زیر است:


[autorun]

open = setup.exe

icon = setup.exe

قرار دادن این فایل در ریشه سی دی سبب میشود که برنامه setup.exe در هنگام قرار دادن سی دی در داخل سی دی درایو به صوررت خودکار اجرا شود در صورتی که فایل setup.exe در ریشه اصلی نباشد و در شاخه دیگری قرار داشته باشد باید مسیر را به طور کامل ذکر کرد مانند:


open = installfoldersetup.exe

ابزار تازه‌ای برای مقابله با اعتیاد به تلویزیون

لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۰۲/۰۷‬
علمی. جامعه اطلاعاتی.

یک گروه از فعالان اجتماعی از امروز به صورت همزمان در انگلیس ، کانادا و آمریکا و چند کشور دیگر، در اعتراض به صرف وقت بیش از حد شهروندان در پای تلویزیون، با استفاده از یک دستگاه کوچک کنترل از راه دور، اقدام به خاموش کردن گیرنده‌های تلویزیون در اماکن عمومی و فروشگاهها می‌کنند.

این دستگاه کوچک که در اندازه یک کلید کوچک خودرو است می‌تواند از فاصله ‪ ۱۳‬متری گیرنده‌ها را خاموش کند.

اقدام این معترضان، بخشی از فعالیتی است که در هفته موسوم به "خاموش کردن تلویزیون" برای جلب توجه افکار عمومی به مضرات تماشای زیاد تلویزیون به انجام می‌رسد.

اعتراض به تاثیرات گسترده تلویزیون بر افراد حدود ‪ ۱۱‬سال قبل و در قالب یک نهاد مدنی در آمریکا آغاز شد، اما در سال جاری برای نخستین بار معترضان تصمیم گرفته‌اند با یک اقدام ابتکاری به نحو فعال تری به انتقاد از نقش تلویزیون در کاستن از ارتباطات و تعاملات اجتماعی بپردازند.

تی اس الیوت شاعر و نویسنده مشهور آمریکایی زمانی گفته بود تلویزیون رسانه‌ای برای سرگرمی است که امکان می‌دهد میلیونها نفر همزمان لطیفه واحدی را بشنوند و در عین حال تنها و دور از هم باقی بمانند.

به گفته دیوید برک موسس نهاد غیر دولتی "وایت دات" در انگلیس که یکی از چند نهادی است که در هفته تظاهرات علیه تلویزیون نقش خواهد داشت برای بسیاری از مردم تماشای تلویزیون به صورت یک فعالیت درآمده است بطوریکه بسیاری از افراد در کنار ‪ ۸‬ساعت خواب و ‪ ۸‬ساعت کار روزانه، نیمی از ‪۸‬ ساعت بقیه را هم صرف تماشای تلویزیون می‌کنند.

برک معتقد است که در سالهای اخیر باایجاد آنچه که اصطلاحا "تلویزیون در محیط" گفته می‌شود، همه فروشگاها و اماکن عمومی و حتی پمپ بنزینها و نظایر آن نیز اقدام به نصب دستگاههای تلویزیون کرده‌اند بطوریکه دیگر جایی نمانده که از هجوم تلویزیون در امان باشد.

از سوی دیگر شرکتها و سازمانهای اداره‌کننده ایستگاههای تلویزیونی نیز اکنون سخن از این امر به میان آورده‌اند که باید کاری کنند که دائما توجه بینندگان را به خود جلب کنند.

با این حال در سالهای اخیر به رغم ازدیاد شمار شبکه‌های تلویزیونی، از ساعات تماشای تلویزیون به وسیله افراد بزرگسال تا اندازه‌ای کاسته شده و علت این امر ظهور اینترنت و رواج آن است.

معترضانی که قصد دارند هفته مقابله با تلویزیون را با سروصدای هر چه بیشتر برگزار کنند بر این نکته تاکید دارند که غرض اصلی آنان توجه دادن افراد به این مطلب است که بخش قابل توجهی از عمرآنان درپای صفحه تلویزیون صرف می‌شود حال آنکه می‌توان از زمانی که در پای این دستگاه صرف می‌شود استفاده‌های بهتری به عمل آورد.

به نوشته روزنامه گاردین فعالیت‌های گروههای معترض در آمریکا به مراتب ریشه دار از اروپاست و اعضای این گروهها با حضور در مدارس و سخن گفتن با دانش آموزان و توزیع کتابچه‌های حاوی اطلاعات به آنان، تلاش می‌کنند نسل جوان را نسبت به خطرات اعتیاد به تلویزیون آگاه سازند و از جمله به آنان هشدار دهند که چگونه مشاهده صحنه‌های خشونت بار می‌تواند بر روی رفتارشان تاثیر بگذارد.

دستگاه خاموش‌کننده تلویزیون نیز از ابتکارات یکی از همین فعالان آمریکایی است که یک شرکت الکترونیک را در سان فرانسیسکو اداره می‌کند.

این مبتکر خوش ذوق برای دستگاه ابتکاری خود نام "‪ "TV B-Gone‬را انتخاب کرده که ترکیبی از واژگان اختصاری است که در پیامهای کوتاه مکتوب تلفنی به کار گرفته می‌شود و از واژگان متعارف است و بر روی هم به صورت عبارتی که در هنگام ادای یک کلام طلسم‌کننده بیان می‌شود تنظیم شد.

در فارسی می‌توان این نام را به شکل "تلویزیون دور شو" ترجمه کرد.

تولید بزرگ‌ترین نرم‌افزار فقهی شیعه

سه شنبه، ۱۳ اردیبهشتماه ۱۳۸۴
معاون اطلاع‌رسانی و بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: بزرگ‌ترین نرم‌افزار فقهی شیعه به نام جامع فقه اهل‌البیت(ع) در قم تولید شد.

محسن مسچی به ایرنا گفت: این نرم‌افزار شامل یکهزار و ‪ ۱۵۸‬عنوان کتاب و رساله فقهی در یکهزار و ‪ ۷۴۴‬جلد از فقه گهربار اهل بیت(ع) است.
وی اضافه کرد: این مجموعه نفیس از میراث فقه شیعه گنجینه‌ای ارزشمند برای استفاده محققان علوم اسلامی می‌باشد.

وی از این نرم‌افزار به عنوان کتابخانه بزرگ یاد کرد و گفت: دراین لوح فشرده صدها کتاب و رساله مهم فقهی از جمله سالک الافهام، جواهرالکلام، مهذب الاحکام، منتهی المطلب، تذکره الفقها و العروه‌الوثقی وجود دارد.
وی با بیان قابلیت‌های کارآمد این لوح فشرده درحوزه پژوهش‌های فقهی گفت: ارتباط میان متن ‪ ۳۳‬عنوان کتاب در ‪ ۱۱۷‬جلد با ‪ ۱۸۸‬عنوان شرح، حاشیه و ترجمه در ‪ ۶۹۷‬جلد از ویژگی‌های کاربردی این برنامه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: از امکانات مفیدی که برای پژوهشگران حوزه فقه شیعی بسیار قابل استفاده است، قابلیت دستیابی به کتب بر مبنای موضوعاتی چون آیات الاحکام، فقه استدلالی، فقه مقارن، فقه فتوایی، قواعد فقهیه، منابع فقه و تاریخ فقه و فقها می‌باشد.
وی با اشاره به ویژگی دیگر این نرم‌افزار گفت: به منظور دستیابی به معانی واژگان دشوار، لغت‌نامه ‪ ۱۵‬جلدی لسان‌العرب دراین لوح فشرده گنجانده شده و کاربر با استفاده از فهرست ریشه و مشتق می‌تواند به معنا و مفهوم کلمات مشکل دست یابد.