کرم اینترنتی جدید با وعده بلیط مجانی FIFA 2006

گونه جدیدی از کرم اینترنتی Sober با نام V.Sober به تازگی در اینترنت شیوع یافته  و کامپیوترهای زیادی را در کشورهای آمریکا، آلمان ، اطریش و سوئیس آلوده کرده است.

به گزارش شرکت آنتی ویروس پاندا، ایمیل آلوده به این کرم اینترنتی  پیشنهاد بلیط های مجانی برای مسابقات جام جهانی FIFA که در سال 2006 در کشور آلمان برگزار می شود را  می دهد. این کرم اینترنتی جدید از طریق SMTP خود در کشور انگلستان یا آلمان منتشر شده است. و زبانی که در متن ایمیل استفاده می شود بستگی به دامین  و کشوری که در آن منتشر شده است، دارد.

Sober.V پس از آلوده کردن یک سیستم خود را به کلیه آدرسهای ایمیلی که در آن سیستم پیدا می کند، ارسال می کند.

این کرم اینترنتی جدید که از تکنیک مهندسی اجتماعی برای فریب دادن کاربران استفاده می کند به طور تصادفی یکی از آدرسهای زیر را به عنوان فرستنده ایمیل برای خود انتخاب می کند: Admin، Hostmaster، Info, Postmaster, Register، Service یا  . Webmasterموضوع ایمیل مربوطه نیز یکی از موارد زیر است:

Glueckwunsch: Ihr WM Ticket -mailing error - Ich bin's, was zum lachen ;)  -  Re: - Ihr -Passwort - Registration Confirmation - WM Ticket Verlosung  - Your email was blocked - WM-Ticket-Auslosung -  Your Password

 

یک راه حل مناسب برای در امان بودن از انواع بدافزارها استفاده از تکنولوژی TruPrevent™ ، محصول جدید آنتی ویروس پاندا است. این نرم افزار قابلیت شناسائی انواع بدافزارها را قبل از شناخته شدن دارد و می تواند محافظ خوبی برای کامپیوترها باشد. از آنجا که این محصول با دیگر آنتی ویروس ها نیز همساز است، کاربرانی که از آنتی ویروس ها ی دیگری به غیر از پاندا استفاده می کنند نیز می توانند با اضافه کردن TruPrevent™ به سیستم های خود، ریسک  آلوده شدن به ویروس های جدید را کاهش دهند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت www.mec-security.com   و یا

 www.pandasoftware.com مراجعه نمائید.