نقص امنیتی خطرناک در بیشتر مرورگرهای وب

آسیب پذیری جدیدی در بیشتر مرورگرها کشف شده است که سبب می شود هکر بتواند اطلاعات محرمانه کاربران را مشاهده نماید.

این آسیب پذیری جدید تمامی مرورگرهای وب مانند: IE,Firefox,Safari را شامل می شود و سبب می شود هکر بتواند حملات Phishing را ترتیب دهد. مرورگر اصلاح شده IE نیز دارای این آسیب پذیری می باشد و اصلاحیه این آسیب پذیری توسط شرکت مایکروسافت هنوز ارایه نشده است.

شرکت امنیتی Secunia در راهنمای امنیتی این آسیب پذیری نوشته است: " این نقص امنیتی مربوط به JavaScript dialog boxes می باشد که منبع صفحه باز شده را نمایش نمی دهد و صفحه باز شده می تواند خود را از یک سایت معتبر معرفی نماید."

برای سو استفاده کردن از این آسیب پذیری، کاربر قربانی باید از  یک سایت مخرب بر روی یک لینک که به یک سایت معتبر ارتباط دارد کلیک کند تا هکر بتواند کاربر را مورد حمله قرار دهد.

علاوه بر آلودگی مرورگر اینترنت اکسپلورر، مرورگرهای Mozilla,Firefox,Safari,iCab نیز شامل این آسیب پذیری می شوند.

در روز سه شنبه گذشته مایکروسافت با انتشار یک راهنمای امنیتی وجود این آسیب پذیری در مرورگر اینترنت اکسپلورر را تایید کرده است ولی در مورد اصلاحیه این نقص امنیتی صحبتی نکرده است.

خوشبختانه این آسیب پذیری در آخرین نسخه مرورگر NetScape 8.0.1 برطرف گردیده است و کابران این مروگر با آسودگی خاطر می توانند از نرم افزار مورد علاقه خود استفاده کنند. اما شرکت امنیتی Secunia به کاربران مرورگر Netscape هشدار داده است که نسخه های قبلی دارای این مشکل می باشند.

بر طبق گفته شرکت امنیتی Secunia این نقص امنیتی در حدود یک ماه پیش و در تاریخ 24 ماه می به شرکت مایکروسافت گزارش شده است.

به کاربران اینترنت توصیه می شود تا زمان انتشار اصلاحیه مربوط به مرورگر مورد علاقه شان، از مشاهده سایت های غیرمعتبر خودداری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد